Er is weer veel media aandacht voor de jaarlijkse suikerfeest monitor van ONderzoeksbureau Labyrinth. Zo kopt het ND: Lidl en Plus omarmen Suikerfeest (bron: Nederlands Dagblad Christelijk Betrokken).
Het ND gaat verder in op wat de Lidl en de Plus doen aan het suikerfeest.
Zo wordt er in de week voorafgaand aan het feest extra assortiment opgenomen, hierbij moet gedacht worden aan baklava, dadels, halal frikadellen, halal pizza’s etc. .De andere grote keten, de Plus geeft extra aandacht aan producten als donuts, bladerdeeg en chocolade en heeft een speciaal halalscherm voor soepen als harira en chorba etc. Onze eigen onderzoekster Melissa Imansoeradi wordt geciteerd:
‘Het is vergelijkbaar met Kerst, daarom verbaast het dat niet meer winkels er op inspelen’, zegt strategisch adviseur Melissa Imansoeradi van onderzoeksbureau Labyrinth.
zie voor het artikel: http://www.nd.nl/artikelen/2011/augustus/18/lidl-en-plus-omarmen-suikerfeest